Pages

Monday, October 24, 2016

Lost in Henri Rousseau's Jungle


Když jsem byla malá, tak jsme doma každý týden i společně s Audrey malovaly v našem ateliéru (tak jsme té místnosti říkaly) a maminka nám k tomu předčítala o různých umělcích a jejich tvorbě. Pamatuju si, že právě knížka o Henri Rousseauovi se spoustou obrázků byla moje nejoblíbenější. Asi mi byl vždycky nejsympatičtější, protože jsem měla dojem, že byl hrozně skromný. Nejspíš jsem si to tak myslela, protože Rousseau byl vlastně samouk. Nepotřeboval žádné školy, komise, kurzy ani profesory a přesto svými naivními obrazy a ne vždy správnými proporcemi dobyl svět a tím mě asi vždycky bude inspirovat.

Zajděte se také na chvíli ztratit do umělcovy džungle, kterou tak rád maloval a navštivte právě probíhající výstavu v Praze v Paláci Kinských. Máte čas ještě do 15.01.2017!
-Pearl

When I was a little girl, we used to together with Audrey paint every week in our atelier (that's what we called that room) and our mum read out loud about different artists and their work. I remember that book about Henri Rousseau with lots of pictures was my most favorite. I think I had always a sympathy for him because I had a feeling that he was very modest. I thought so because Henri was actually autodidact. He didn't need any schools, commissions, classes or professors and in spite of that he managed to conquer the world with his naive pieces (and not with always correct proportions). And for that he will always be a huge inspiration to me. 

Come and also get lost in artist's jungle, which he loved to paint and visit the exhibition in Prague in Palais Kinský. You have time until 15 January 2017.
- Pearl


Na sobě mám: vlněnou, přešitou sukni po babičce, koženkovou bundu, mojí MK kabelku (kteroou nosím 365 dní v roce), a nové Baťa kotníkové boty.

I am wearing: awool, upcycled skirt after my grandmum, immitation leather jacket, my MK handbag (I wear it 365 days a year), and new Baťa shoes.




1 comment:

  1. Beautiful look!!! I love your skirt!!!
    Have a good week!!! my g+ for you!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete